میدان انقلاب

میدان انقلاب

روزنوشت:

ترک عادت های بد حس خوب شدن به انسان میدهد
{93/7/4}

طبقه بندی موضوعی

خطبه صد و بیست و نهم:درباره پیمانه ها

يكشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۲۳ ق.ظ

وصف جامعه مسخ شده مسلمین. بندگان خدا! شما و آنچه از این دنیا آرزومندید، مهمانانى هستید که مدتى معین براى شما قرار داده شد، بدهکارانى هستید که مهلت کوتاهى در پرداخت آن دارید، و اعمال شما همگى حفظ مى شود، چه بسیارند تلاشگرانى که به جایى نرسیدند، و زحمتکشانى که زیان دیدند. در روزگارى هستید که خوبى در آن پشت کرده و مى گذرد، و بدى رویگردان شده، پیش مى تازد، و طمع شیطان در هلاکت مردم بیشتر مى گردد، هم اکنون روزگارى است که ساز و برگ شیطان تقویت شده، نیرنگ و فریبش همگانى گشته، و به دست آوردن شکار براى او آسان است، به هر سو مى خواهى نگاه کن! آیا جز فقیرى مى بینى که با فقر دست و پنجه نرم مى کند؟ یا ثروتمندى که نعمت خدا را کفران کرده و با بخل ورزیدن در ادا حقوق الهى، ثروت فراوانى گرد آورده است؟ یا سرکشى که گوش او از شنیدن پند و اندرزها کر است؟ 

عبرت گرفتن از دنیا کجایند خوبان و صالحان شما؟ کجایند آزادمردان و سخاوتمندان شما؟ کجایند پرهیزگاران در کسب و کار؟ کجایند پاکیزگان در راه و رسم مسلمانى؟ آیا جز این است که همگى رخت بستند و رفتند؟ و از این جهان پست و گذران و تیره کننده عیش و شادمانى گذشتند؟ مگر نه این است که شما وارث آنها بر جاى آنان تکیه زدید، و در میان چیزهایى بى ارزش قرار دارید که لبهاى انسان به نکوهش آن مى جنبد؟ تا قدر آنها را کوچک شمرده و براى همیشه یادشان فراموش گردد. پس در این نگرانیها باید گفت: (انا لله و انا الیه راجعون). فساد آشکار شد، نه کسى باقیمانده که کار زشت را دگرگون کند، و یا از نافرمانى و معصیت باز دارد، شما با چنین وضعى مى خواهید در خانه قدس الهى و جوار رحمت پروردگارى قرار گیرید؟ و عزیزترین دوستانش باشید؟ هرگز! خدا را نسبت به بهشت جاویدانش نمى توان فریفت، و جز با عبادت، رضایت او را نمى توان به دست آورد، نفرین بر آنان که امر به معروف مى کنند و خود ترک مى نمایند، و نهى از منکر دارند و خود مرتکب آن مى شوند.

۹۳/۰۹/۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قربان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی