میدان انقلاب

میدان انقلاب

روزنوشت:

ترک عادت های بد حس خوب شدن به انسان میدهد
{93/7/4}

طبقه بندی موضوعی

خطبه صد و چهارده:در طلب باران

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۳۱ ق.ظ

دعا براى طلب باران خداوندا! کوههاى ما از بى آبى شکاف خورده، و زمین ما غبارآلود، و دامهاى ما در آغلهاى خود سرگردانند، و چون زن بچه مرده فریاد مى کشند، و از رفت و آمد بى حاصل به سوى چراگاهها و آبشخورها، خسته شده اند، بار خدایا! بر ناله گوسفندان و فریاد و آه شتران ماده رحمت آور، خدایا به سرگردانى آنها در راهها و ناله هاشان در خوابگاهها رحمت آور. بار خدایا! هنگامى به سوى تو بیرون آمدیم که خشکسالى پیاپى هجوم آورده، و ابرهاى پرباران از ما پشت کرده و خشک و نامهربان بدون بارش قطره اى باران گذشتند خدایا! تو امید هر بیچاره و حل کننده مشکلات هر طلب کننده مى باشى، خدایا تو را مى خوانیم، در این هنگام که همه ناامید شدند، و ابر رحمت بر ما نمى بارد، و حیوانات ما نابود گردیدند، ما را به کردار ما عذاب نکنى، و به گناهان ما کیفر ندهى. خدایا! رحمت خود را با ابر پرباران، و بهار پرآب، و گیاهان خوش منظر شاداب بر ما نازل فرما، بارانى درشت قطره بر ما فرو فرست که مردگان را زنده و آنچه از دست ما رفته به ما باز گرداند.

خدایا! ما را با بارانى سیراب کن که زنده کننده، سیراب سازنده، فرا گیرد و به همه جا رونده، پاکیزه و بابرکت، گوارا و پرنعمت، گیاه آن بسیار، شاخه هاى آن به بار نشسته، برگهایش تازه و آبدار، تا با چنان بارانى بنده ناتوان را توان بخشى، و شهرهاى مرده ات را زنده سازى. خدایا! بارانى ده که بسیار ببارد تا زمینهاى بلند ما پرگیاه شود، و در زمینهاى پست روان گردد، و نعمتهاى فراوان در اطراف ما گسترش یابد، تا با آن میوه هاى ما بسیار، گله هاى ما زنده و فراوان، و سرزمینهاى دورتر از ما نیز بهره مند گردند، و روستاهاى ما از آن نیرومند شوند، اینها همه از برکات گسترده و بخششهاى فراوان تو باشد که بر سرزمینهاى فقرزده و حیوانات وحشى ما نازل مى گردد. خداوندا! بارانى ده! دانه درشت که پیاپى براى سیراب شدن گیاهان ما ببارد، چنانکه قطرات آن یکدیگر را برانند، و دانه هاى آن به شدت بر هم کوبیده شوند، نه رعد و برقى بى باران، و ابرى بى ثمر، و کوچک و پراکنده، و نه دانه هاى ریز باران همراه با بادهاى سرد. خدایا بارانى پرآب فرو فرست که قحطى زدگان به نعمتهاى فراوان رسند، و آثار خشکسالى از میان برود که همانا، تویى خداوندى که پس از ناامید شدن مردم باران را فرو مى فرستى، و رحمت خود را همه جا گسترش مى دهى و تویى سرپرست نظام آفرینش که به ستودن سزاوارى.

۹۳/۰۸/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قربان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی