میدان انقلاب

میدان انقلاب

روزنوشت:

ترک عادت های بد حس خوب شدن به انسان میدهد
{93/7/4}

طبقه بندی موضوعی

خطبه صد و چهارم:صفات پیامبر

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۰۱ ق.ظ

ویژگیهاى پیامبر (ص) تا اینکه خدا محمد (ص) را برانگیخت، گواهى دهنده، بشارت دهنده، هشداردهنده. پیامبرى که بهترین آفریدگان در خردسالى، و در سن پیرى نجیبترین و بزرگوارترین مردم بود، اخلاقش از همه پاکان پاکتر و باران کرمش از هر چیزى بادوامتر بود. هشدار از آینده تلخ فرزندان امیه شما اى فرزندان امیه! زمانى از لذت و شیرینى دنیا بهره مند شدید، و از پستان آن نوشیدید که افسارش رها، و بند جهازش محکم نبود (در حکومت عثمان)، تا آنجا که حرام دنیا نزد گروهى چونان درخت سدر بى خار، آسان و حلال آن دشوار و غیر ممکن شد به خدا سوگند دنیایى که در دست شماست چونان سایه اى است گسترده که زود به سرآمد خود نزدیک مى شود.

امروز زمین براى شما خالى و گسترده، و دستهایتان براى انجام هر رفتار نادرستى باز، و دستهاى رهبران واقعى بسته است، شمشیر شما بر آنان مسلط و شمشیر آنان از شما باز گرفته شده است. آگاه باشید! هر خونى، خونخواهى دارد، و هر حقى را جستجوگرى است، انتقام گیرنده خونهاى ما، چونان حاکمى است که براى خود داورى کند، و او خداوندى است که از گرفتن کسى ناتوان نگردد، و کسى از پنجه عدالت او نمى تواند بگریزد، اى فرزندان امیه! سوگند به خدا! زود باشد که این خلافت و دولت را در دست دیگران و در خانه دشمنان خود بنگرید، آگاه باشید بیناترین چشمها آنکه در دل نیکیها نفوذ کند، و شنواترین گوشها آنکه پندها و تذکرات سودمند را در خود جاى دهد. اندرزهاى جاودانه، و توجه دادن مردم به اهل بیت (ع) اى مردم! چراغ دل را از نور گفتار گوینده با عمل روشن سازید، ظرفهاى جان را از آب زلال چشمه هایى که از آلودگیها پاک است پر نمایید اى بندگان خدا! به نادانیهاى خود تکیه نکنید، و تسلیم هواى نفس خویش نباشید که چنین کسى بر لبه پرتگاه قرار دارد، و بار سنگین هلاکت و فساد را بر دوش مى کشد، و از جایى به جاى دیگر مى برد، تا آنچه را که ناچسب است بچسباند، و آنچه را که دور مى نماید نزدیک جلوه دهد. خدا را، خدا را، مبادا شکایت نزد کسى برید که نمى تواند آن را برطرف سازد، و توان گره گشایى از کارتان ندارد، همانا بر امام واجب نیست جز آنچه را که خدا امر فرماید، و آن، کوتاهى نکردن در پند و نصیحت، تلاش در خیرخواهى، زنده نگهداشتن سنت پیامبر (ص)، جارى ساختن حدود الهى بر مجرمان، رساندن سهمهاى بیت المال به طبقات مردم، است. پس در فراگیرى علم و دانش پیش از آنکه درختش بخشکد تلاش کنید، و پیش از آنکه به خود مشغول گردید از معدن علوم (اهل بیت (ع)) دانش استخراج کنید، مردم را از حرام و منکرات باز دارید، و خود هم مرتکب نشوید، زیرا دستور داده شدید که ابتدا خود محرمات را ترک و سپس مردم را باز دارید.

۹۳/۰۸/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قربان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی