میدان انقلاب

میدان انقلاب

روزنوشت:

ترک عادت های بد حس خوب شدن به انسان میدهد
{93/7/4}

طبقه بندی موضوعی

خطبه صد و پنجم:وصف پیامبر و بیان دلاورى

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۰۴ ق.ظ

ره آورد اسلام ستایش خداوندى را سزاست که راه اسلام را گشود، و راه نوشیدن آب زلالش را بر تشنگان آسان فرمود، ستونهاى اسلام را در برابر ستیزه جویان استوار نمود، و آن را پناهگاه امنى براى پناه برندگان، و مایه آرامش براى واردشوندگان قرار داد اسلام، حجت و برهان براى گویندگان، و گواه روشن براى دفاع کنندگان، و نور هدایتگر براى روشنى خواهان، و مایه آرامش براى واردشوندگان قرار داد اسلام، حجت و برهان براى گویندگان، و گواه روشن براى دفاع کنندگان، و نور هدایتگر براى روشنى خواهان، و مایه فهمیدن براى خردمندان، و عقل و درک براى تدبیرکنندگان، و نشانه گویا براى جویندگان حق، و روشن بینى براى صاحبان عزم و اراده، پندپذیرى براى عبرت گیرندگان، عامل نجات و رستگارى براى تصدیق کنندگان، و آرامش دهنده تکیه کنندگان، راحت و آسایش توکل کنندگان، و سپرى نگهدارنده براى استقامت دارندگان است.

 اسلام روشن ترین راهها است، جاده هایش درخشان، نشانه هاى آن در بلندترین جایگاه، چراغهایش پرفروغ و سوزان، میدان مسابقه آن پاکیزه براى پاکان، سرانجام مسابقه هاى آن روشن و بى پایان، مسابقه دهندگان آن پیشى گیرنده و چابک سوارانند، برنامه این مسابقه، تصدیق کردن به حق، راهنمایان آن، اعمال صالح، پایان آن، مرگ، میدان مسابقه، دنیا، مرکز گردآمدن مسابقه دهندگان، قیامت، و جایزه آن بهشت است.

دعا براى پیامبر (ص) تا آنکه خداوند با دست پیامبر (ص) شعله اى از نور براى طالبان آن برافروخت، و بر سر راه گمشدگان چراغى پرفروغ قرار داد. خداوندا! پیامبر (ص) امین و مورد اطمینان و گواه روز قیامت است، و نعمتى است که برانگیخته و رحمتى است که به حق فرستاده اى، خداوندا! بهره فراوانى از عدل خود به او اختصاص ده، و از احسان و کرم خود فراوان به او ببخش، خدایا! بناى دین او را از آنچه دیگران برآورده اند، عالى تر قرار ده. او را بر سر خان کرمت گرامیتر دار، و بر شرافت مقام او در نزد خود بیفزا، و وسیله تقرب خویش را به او عنایت فرما، و بلندى مقام و فضیلت او را بى مانند گردان، و ما را از یاران او محشور فرما، چنانکه نه زیانکار باشیم و نه پشیمان، نه دور از راه حق باشیم و نه شکننده پیمان، نه گمراه باشیم و نه گمراه کننده بندگان، نه فریب هواى نفس خوریم و نه وسوسه شیطان.

ره آورد بعثت پیامبر (ص) مردم! از سر نعمت بعثت پیامبر (ص) و لطف خداوند بزرگ به مقامى رسیده اید که حتى کنیزان شما را گرامى مى دارند، و به همسایگان شما محبت مى کنند، کسانى براى شما احترام قائلند که شما از آنها برترى نداشته و بر آنها حقى ندارید، کسانى از شما مى ترسند که نه ترس از حکومت شما دارند و نه شما بر آنها حکومتى دارید. علل سقوط و سیر ارتجاعى امت با آن همه بزرگوارى و کرامت، هم اکنون مى نگرید که قوانین و پیمانهاى الهى شکسته شده اما خشم نمى گیرید، در حالى که اگر پیمان پدرانتان نقض مى شد ناراحت مى شدید، شما مردمى بودید که دستورات الهى ابتدا به دست شما مى رسید و از شما به دیگران ابلاغ مى شد و آثار آن باز به شما برمى گشت. اما امروز جایگاه خود را به ستمگران واگذاردید، و زمام امور خود را به دست بیگانگان سپردید، امور الهى را به آنان تسلیم کردید، آنهایى که به شبهات عمل مى کنند، و در شهوات غوطه ورند (بنى امیه) به خدا سوگند! اگر دشمنان شما را در زیر ستارگان آسمان بپراکنند، باز خداوند شما را براى انتقام گرفتن از ستمگران گرد مى آورد.

۹۳/۰۸/۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قربان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی