میدان انقلاب

میدان انقلاب

روزنوشت:

ترک عادت های بد حس خوب شدن به انسان میدهد
{93/7/4}

طبقه بندی موضوعی

خطبه نود و سوم:در فضل رسول اکرم

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۰۳ ق.ظ

وصف خداى سبحان برتر و بزرگ است خدایى که اندیشه هاى ژرف، حقیقت ذات او را درک نتوانند کرد، و گمان زیرکها آن را نمى یابد، آغازى است که نهایتى ندارد تا به آخر رسد، و پایانى ندارد تا ایام او سپرى شود.

وصف پیامبران آسمانى پیامبران را در بهترین جایگاه به ودیعت گذارد، و در بهترین مکانها استقرارشان داد، از صلب کریمانه پدران به رحم پاک مادران منتقل فرمود، که هرگاه یکى از آنان درگذشت، دیگرى براى پیش بر دین خدا بپا خواست. 

وصف پیامبر اسلام و اهل بیت (ع) تا اینکه کرامت اعزام نبوت از طرف خداى سبحان به حضرت محمد (ص) رسید، نهاد اصلى وجود او را از بهترین معادن استخراج کرد، و نهال وجود او را در اصیل ترین و عزیزترین سرزمینها کاشت و آبیارى کرد، او را از همان درختى که دیگر پیامبران و امنیان خود را از آن آفرید به وجود آورد، که عترت او بهترین عترتها، خاندانش بهترین خاندانها، و درخت وجودش از بهترین درختان است، در حرم امن خدا رویید، و در آغوش خانواده کریمى بزرگ شد، شاخه هاى بلند آن سر به آسمان کشیده که دست کسى به میوه آن نمى رسید. پس، پیامبر (ص) پیشواى پرهیزکاران، و وسیله بینایى هدایت خواهان است، چراغى با نور درخشان، و ستاره اى فروزان، و شعله اى با برقهاى خیره کننده و تابان است، راه و رسم او با اعتدال و روش زندگى او صحیح و پایدار، و سخنانش روشنگر حق و باطل، و حکم او عادلانه است. خدا او را زمانى مبعوث فرمود که با زمان پیامبران گذشته فاصله طولانى داشت و مردم از نیکوکارى فاصله گرفته، و امتها، به جهل و نادانى گرفتارشده بودند.

نصیحت به مردم خدا شما را بیامرزد، اعمال نیکو بر اساس نشانه هاى روشن انجام دهید، زیرا که راه، روشن است، و شما را به خانه امن و امان دعوت مى کند، هم اکنون در دنیایى زندگى مى کنید که مى توانید رضایت خدا را به دست آورید، با مهلت و آسایش خاطرى که دارید، اکنون نامه عمل سرگشاده، و قلم فرشتگان نویسنده در حرکت است، بدنها سالم و زبانها گویاست، توبه مورد قبول و اعمال نیکو را مى پذیرند.

۹۳/۰۸/۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قربان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی