میدان انقلاب

میدان انقلاب

روزنوشت:

ترک عادت های بد حس خوب شدن به انسان میدهد
{93/7/4}

طبقه بندی موضوعی

خطبه هشتاد و چهارم:در توحید و موعظه

جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ق.ظ

خداشناسى. و گواهى مى دهم که خدایى نیست جز خداى یکتا، آغاز اوست که پیش از او چیزى نیست، و پایان همه اوست که بى نهایت است، پندارها براى او صفتى نمى توانند فراهم آورند، و عقلها از درک کیفیت او درمانده اند، نه جزئى براى او مى توان تصور کرد و نه تبعیض پذیر است و نه چشمها و قلبها مى توانند او را به درستى فرا گیرند.

ضرورت پندپذیرى اى بندگان خدا! از عبرتهاى سودمند پند پذیرید، و از آیات روشنگر عبرت آموزید. و از آنچه با بیان رسا شما را ترسانده، بپرهیزید، و از یادآوریها و اندرزها سود ببرید، آن چنان که گویا چنگال مرگ در پیکر شما فرورفته، و رشته آرزوها و دلبستگیها قطع گردیده و سختیهاى مرگ و آغاز حرکت به سوى قیامت به شما هجوم آورده است. آن روز که (همراه هر کسى گواه و سوق دهنده اى است) سوق دهنده که تا صحنه رستاخیز او را مى کشاند، و شاهدى که بر اعمال او گواهى مى دهد. (و قسمتى از این خطبه) وصف بهشت در بهشت، درجاتى از یکدیگر برتر، و جایگاه گوناگون و متفاوت وجود دارد که نعمتهایش پایان ندارد، و ساکنان آن هرگز خارج نگردند، ساکنان بهشت جاوید، هرگز پیر و فرسوده نگردند، و گرفتار شدائد و سختیها نخواهند شد.

۹۳/۰۷/۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قربان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی