میدان انقلاب

میدان انقلاب

روزنوشت:

ترک عادت های بد حس خوب شدن به انسان میدهد
{93/7/4}

طبقه بندی موضوعی

خطبه چهارم:اندرز به مردم

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۷ ق.ظ

ویژگیهاى اهل بیت (ع) شما مردم به وسیله ما، از تاریکیهاى جهالت نجات یافته و هدایت شدید، و به کمک ما، به اوج ترقى رسیدید، صبح سعادت شما با نور ما درخشید، کر است گوشى که بانگ بلند پندها را نشنود، و آن کس را که فریاد بلند، کر کند، آواى نرم حقیقت چگونه در او اثر خواهد کرد؟ قلبى که از ترس خدا لرزان است، همواره پایدار و با اطمینان باد من همواره منتظر سرانجام حیله گرى شما مردم بصره بودم، و نشانه هاى فریب خوردگى را در شما مى نگریستم، تظاهر به دیندارى شما پرده اى میان ما کشید ولى من با صفاى باطن درون شما را مى خواندم. من براى واداشتن شما به راههاى حق، که در میان جاده هاى گمراه کننده بود بپا خاستم در حالى که سرگردان بودید، و راهنمایى نداشتید، به دنبال رهبر و راهنما بودید اما او را نمى یافتید، امروز زبان بسته را به سخن مى آورم، دور باد راى کسى که با من مخالفت کند، از روزى که حق به من نشان داده شد، هرگز در آن شک و تردید نکردم، کناره گیرى من چونان حضرت موسى (ع) برابر ساحران است که بر خویش بیمناک نبود، ترس او براى این بود که مبادا جاهلان پیروز گردند و دولت گمراهان حاکم گردد، امروز ما و شما بر سر دوراهى حق و باطل قرار داریم، آن کس که به وجود آب اطمینان دارد تشنه نمى ماند.

۹۳/۰۴/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد قربان پور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی